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一風騎士 中野ブロードウェイ店
Ippuukishi nakano broadway 
Retail
Tokyo, Japan / 2017.03
37.0m2

東京を中心にブランド品の販売買取店を展開されている「一風騎士」。時計専門店として、複合ビル・中野ブロードウェイに出店されました。

 

ディスプレイと収納を最大限に確保してほしいというご要望を叶えるため、(ディスプレイと収納で構成した)壁面什器を、L字の特殊な区画に対して45°回転させてレイアウトしました。併せて、中央の壁面什器が店の奥まで見渡せないように視界を遮断することで、店内に入ってみたくなるようなワクワク感や回遊性を促す役割をしています。

 

また、商品がより魅力的に見えるように、あるいは、アイキャッチとなるよう、ディスプレイ部分の化粧板の色目やテクスチャを切り替えました。例えるなら、女性が目を魅力的に見せるために、アイシャドウやアイラインをするようなイメージでしょうか。

 

店内の他の要素は、商品が引き立つよう、シンプルに整理しました。

 “IPPUUKISHI”, secondhand luxury products stores around Tokyo, now launched in a complex building “Nakano broadway” as watch store.

 

Their demand is having maximal display area and storage space, set wall fixtures (which consists of display and storage) at 45 degrees to L-shaped leasing line.  Also, this layout gives people’s excitement to get in the store by blocking their view of back room.

 

Each frame of the fixture is changed its color or texture, to make products more attractive, and to catch to the eyes.  Like woman wears eye shadow and eyeliner to make her eyes more attractive.

 

Simply designed floor brings out products.

Media

retail design blog / 2017.5

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