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トキオカ 心斎橋店
Tokioka  Shinsaibashi

Retail 
Osaka, Japan / 2014.09
55.3m2

創業60余年の老舗ブランド販売・買取店の新規出店「トキオカ心斎橋店」。
心斎橋は大阪を代表する繁華街で、ターゲット層は20代~60代の男女。

クライアントの要望は、「高級感はほしいが、重厚感は要らない。敷居が高くなり過ぎないように少しカジュアルに!」。

まず初めに高級バッグや時計をカジュアルに着こなす「人」を想像しました。白いTシャツにデニムパンツを履いた女性が高級バッグを手に街を闊歩する、そんなカジュアルさを表現しようと、陳列棚にデニムを使用しました。棚にデザインのボリュームを集中させることで、他のマテリアルコストを抑えるメリットもありましたし、今後全国展開をクライアントがご検討される場合、心斎橋店のデザインを転用しやすいというメリットも考慮しました。

仕器を照らす天井のダウンライト周りには、オリジナルのデニム製ビッグ「シュシュ」をアクセントとしました。

Tokioka, one of a traditional secondhand luxury products shop, which in business for over 60 years.

This project is for their new branch store, located in Osaka’s famous downtown area “Shinsaibashi”, full with people at all times in all ages around 20th to 60th.

For the design, the client requested “Luxury but not dignity, casually accent is needed for everyone can easily to stopped by the store”.

 

Based on their request, key point in design is a person who dressed down a luxury bag or watch, like she wears white T-shirt and jeans, carries luxury bag.  Based on that key, display racks are casually decorated by denim material.  This rack become a feature rack as give a casually image to the store, not only keeps low cost for other materials but also easy to use this design for future “Tokioka” shops.

For the ceiling, big “scrunchy” denim materials beautifully covered around the down lights.

Media

retail design blog / 2014.10

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